پشتیبانی نسخه پی سی Battlefield 2042 از فناوری های DLSS و RTAO

توسعه‌دهندگان استودیوی DICE با همکاری شرکت انویدیا تکنولوژی DLSS و انویدیا رفلکس را به همراه Ray-Traced Ambient Occlusion برای نسخه پی سی بازی Battlefield 2042 ارائه می‌کنند. این ویژگی در نسخه کنسول‌های نسل نهمی این بازی وجود نخواهد داشت. متن توضیحات ارائه شده به شرح زیر است:

تکنولوژی رهگیری پرتو موجب بهبود جلوه‌های گرافیکی بازی شده و صحنه‌های واقعگرایانه‌تری را ایجاد کرده و به تجربه غوطه وری در جریان بازی کمک شایانی می‌کند. EA و DICE در بازی Battlefield 2042 علاوه‌بر تکنولوژی Ray-Traced Ambient Occlusion را به بازی اضافه می‌کنند که دقت پردازش سایه‌ها در زمان مسدود شدن مسیر نور دربرابر دیوارها، شاخ و برگ درختان و سایر آیتم‌های محیط بازی را به مراتب افزایش می‌دهد.

فناوری Ray-Traced Ambient Occlusion که به اختصار RTAO نامیده می‌شود، به یک کارت گرافیک یا پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ مجهز به Microsoft DirectX Raytracing (DXR) نیاز دارد و به‌لطف معماری هسته‌های اختصاصی RT که عملیات رهگیری پرتو را شتاب می‌بخشند، روی کارت گرافیک‌های سری GeForce RTX بهترین عملکرد را خواهد داشت.

NVIDIA DLSS نیز دیگر تکنولوژی تحت پشتیبانی این بازی است که هم‌اکنون در بیش از ۱۲۰ بازی و نرم‌افزار موجب ارتقاء قابل‌توجه عملکرد سیستم شده است. DLSS از فناوری پیشگامانه‌ی رندر تصاویر به وسیله‌ی هوش مصنوعی و پردازنده‌های مبتنی بر هسته‌های اختصاصی تنسور بهره می‌برد که به‌صورت انحصاری در پردازنده‌های گرافیکی GeForce RTX ارائه می‎شوند.

شما می‌توانید از روز اول عرضه‌ی بازی Battlefield 2042 فناوری NVIDIA DLSS را مورد استفاده قرار داده و بهترین عملکرد سیستم مورد استفاده‌ی خود را با بالاترین رزولوشن ممکن، حداکثر جلوه‌های گرافیکی، نرخ فریم بالا و کیفیت تصویر بی‌نقص در زمان اجرای این بازی دریافت کنید. به‌زودی آمار و ارقام نتایج عملکرد بازی در زمان بهره‌گیری از فناوری NVIDIA DLSS ارائه خواهد شد.

اما درنهایت فناوری NVIDIA Reflex را داریم که می‌تواند زمان تأخیر سیستم را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. زمان تأخیر سیستم، یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در عدم پاسخگویی مطلوب گیم‌پلی بازی محسوب می‌شود. حتما از این فناوری برای پاسخگویی بهتر و مزیت‌های رقابتی بازی استفاده خواهید کرد.

دانلود از آپارات

در سایر اخبار مرتبط با فناوری مورد استفاده در بازی Battlefield 2042، عدم اجرای بازی در کنسول‌های نسل نهم با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز را داشتیم که به تأیید یکی از توسعه‌دهندگان DICE در ResetEra رسیده است. ظاهرا CPU مورد نیاز برای این منظور موجب محدودیت در سخت‌افزار کنسول‌های جدید ایکس باکس و پلی استیشن شده است. در توضیحاتی که در این رابطه منتشر شده می‌خوانیم:

«درباره رزولوشن مشکل خاصی وجود ندارد؛ اما با حضور همزمان ۱۲۸ بازیکن در نقشه‌ی بازیف CPU به‌صورت مستمر تحت فشار قرار گرفته و امکان جهش از نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه به 120FPS عملی نخواهد بود. کاهش رزولوشن تصویر نیز کمک چندانی به این امر نمی‌کند.»

Battlefield 2042 در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) به‌صورت رسمی منتشر می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند یک هفته جلوتر از این تاریخ به‌صورت early access به بازی دسترسی داشته باشند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.

اینستاگرام زومجیتلگرام زومجی

انویدیا و استودیو DICE با همکاری یکدیگر، تکنولوژی‌ Ray Traced Ambient Occlusion را به همراه DLSS و NVIDIA Reflex در نسخه پی سی بازی Battlefield 2042 قرار می‌دهند.