شباهت موسیقی بازی Slitterhead با آثار قبلی یامائوکا در مجموعه Silent Hill
توسعهدهندگان استودیوی بوکه گیم در ویدیوی جدید خود به جزئیات جالبی از روند ساخت موسیقی مجموعه مشهور و ترسناک استودیوی کونامی پرداخته و در ادامه درباره بازی Slitterhead، پروژه ترسناک جدید کیچیرو تویاما توضیح میدهند. برای کسانی که قبلاً با تویاما آشنایی نداشتند باید گفت که او بیشتر با مجموعه بازیهای Forbidden Siren و Silent Hill شناخته میشود و بازیهای او نقاط عطفی در تاریخچهی آثار ترسناک صنعت بازی به شمار میروند.
این ویدیو برای دوستداران بازیهای ترسناک و بهخصوص طرفداران شهر مهآلود و وحشت زدهی سایلنت هیل بسیار جالب توجه است. مثلاً یکی از نکات جالبی که در خلال این ویدیو فاش میشود، این است که تویاما در ابتدای کار، از آثار موسیقی یامائوکا در بازی اول سایلنت هیل چندان رضایت نداشته است. یامائوکا در بخشی از این ویدیو در اینباره میگوید:
«وقتی تویاما اولینبار به کارهای ما گوش میداد، بهنظر کمی تردید داشت. مشخص بود واکنش او آن رضایت و هیجانی را که انتظار داشتیم، نبود. دقیقاً یادم نیست که چه کلماتی را به کار برد، اما بهنوعی به من گفت که قرار نیست از اینها استفاده کنیم. هدف من ساخت اثری بود که حس و حال ترس و وحشت را به مخاطب القا کند.»
«بااینحال، بهخاطر دارم که وقتی تویاما در اینباره با من صحبت میکرد، حوالی بعد از ظهر بود. وقتی که در راه خانه بودم، با خودم فکر میکردم که یعنی او چه انتظاری داشته و چه چیزی است که با این کار جور در میآید. بعد از آن بود که فکر کردم شاید باید به سراغ صداهایی بروم که چندان ارتباطی با سبک وحشت ندارند. تقریباً نیم ساعت بعد بود که آهنگ بخش مقدمهی بازی سایلنت هیل را با ساز ماندولین ساختم.»
منظور یامائوکا، موسیقی متن به یادماندنی Silent Hill در صحنهی ابتدایی این بازی کلاسیک سبک بقا در سال ۱۹۹۹ است. در هر حال تصور اینکه این قطعه ماندگار و نمادین موسیقی وهمانگیز و دلهرهآور بازی با ساز ماندولین خلق شده، کمی سخت است.
یامائوکا در ادامه تلاش میکند تا با یادآوری موفقیت آثار خود در مجموعهی سایلنت هیل، موسیقی متن Slitterhead را شبیه همان «عدم تطابق» جالبی که اینبار برای بازی جدید Bokeh Game ساخته شده، توصیف کند. متأسفانه هیچ توضیحی درباره اینکه بازی Slitterhead چه زمان و برای چه پلتفرمهایی منتشر میشود، داده نشده است. اما به محض انتشار اطلاعات بیشتر، جدیدترین اخبار آن به اطلاع شما کاربران زومجی خواهد رسید.
در پایان میتوانید نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.
آکیرا یامائوکا، آهنگساز شناخته شدهی سری Silent Hill در ویژه برنامهی بازی Slitterhead به تشریح روند ساخت موسیقی اولین اثر استودیوی Bokeh Game پرداخته است.