تمایل جدی هیدکی کامیا به احیای پروژه Scalebound

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، هیدکی کامیا از استودیو پلاتینیوم گیمز طی مصاحبه‌با وبسایت VGC از تمایل جدی خود برای احیای پروژه‌ی Scalebound صحبت کرده است. بازی Scalebound اثری بود که سال‌ها قبل، مراحل تولید‌ آن در تیم پلاتینیوم‌گیمز جلو می‌رفت. اما به‌شکل ناگهانی در سال ۲۰۱۷ روند ساخت این بازی متوقف شد. کامیا چند روز قبل، موضوع علاقه‌ی خود به‌تکمیل پروژه‌ی Scalebound را ابتدا در جریان مصاحبه‌با شعبه‌ی ژاپن بلاگ IGN مطرح کرد و چنین گفت:

«ما خیلی روی آن بازی کار کردیم. معلق نگه داشته شدن آن پروژه توسط مایکروسافت واقعا یک کار بی‌فایده است. ما دوست داریم که یک کاری با Scalebound انجام بدهیم. فیل بیا با هم انجامش بدهیم!».

این بازیساز مطرح ژاپنی حالا و طی یک مصاحبه‌ی جدید با رسانه VGC در پاسخ به‌سوالاتی که با محوریت علاقه‌ی او به‌تکمیل پروژه‌ی نام‌برده مطرح شده بودند، چنین گفت:

«من فکر می‌کنم که خیلی عجیب است. چون از زمان تکمیل آن پروژه احساس می‌کنم که در تمامی مصاحبه‌هایی که داشتم، به‌این موضوع اشاره کرده‌ام که واقعا دوست دارم دوباره موقعیت کار روی آن پروژه برایم ایجاد شود. من به‌عنوان یک خالق که روند ساخت اثر را تا جایی پیش برده بودم، دوست دارم تولید آن بازی را به پایان برسانم.

من از طرفدارها می‌شنونم که آن‌ها دوست دارند Scalebound را تجربه کنند که خب خیلی تلخ است. چون هر لحظه‌ که این درخواست هواداران را می‌شنوم، دوست دارم بازی را در اختیارشان بگذارم. این چیزی است که طی سال‌های گذشته یا آن را گفته‌ام یا اینکه تلاش کردم آن را به‌زبان بیاورم. من چنین موضوعی را طی مصاحبه‌های قبلی بیان کردم اما هیچ واکنشی را در پی نداشت. اما حالا بالاخره مردم واکنش بزرگ به این حرف نشان دادند و از این بابت خوشحالم. نه این یک شوخی نیست؛ من کاملا درباره‌ی آن (تمایل به تکمیل بازی Scalebound) جدی هستم».

تصویری از قهرمان بازی Scalebound به‌همراه یک اژدها در پس زمینه

وقتی آن پروژه را کنار گذاشتیم، فردای آن روز اصلا یک روز عادی نبود. با خودم می‌گفتم که باز هم باید تلاش کنم – هیدکی کامیا

کامیا در پاسخ به یک سؤال مبنی بر مذاکره‌ی جدید مایکروسافت و پلاتینیوم‌گیمز پیرامون ساخت بازی Scalebound چنین گفت:

«درحال حاضر من نمی‌توانم چیزی را تایید یا تکذیب بکنم. اما خب تا به‌این لحظه ما می‌توانستیم با مایکروسافت در مذاکره باشیم؛ ما همچنین می‌توانستیم با نینتندو، سونی، کپکام، کونامی و هر شخص دیگر این مذاکره را انجام بدهیم!».

کامیا پیش‌تر و طی مصاحبه با کانال یوتیوبی Cutscenes اعلام کرد که عدم تجربه‌ی تیم پلاتینیوم‌گیمز در ساخت بازی با موتور آنریل انجین کنار بی‌تجربگی‌ آن‌ها در جای‌گذاری مولفه‌های آنلاین در هسته‌ی گیم‌پلی بازی، مهم‌ترین دلایل لغو پروژه‌ی Scalebound بودند. کامیا در پاسخ به‌این سؤال VGC که چرا او حالا فکر می‌کند که در پلاتینیوم گیمز در صورت داشتن یک شانس دوباره می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، ضمن اشاره‌به رشد تیم پلاتینیوم چنین صحبتی را مطرح کرد:

«از آن دوران تا به‌امروز هیچ مورد فوق‌العاده شوکه‌کننده‌ای تغییر نکرده است. فقط زمان گذشته است و به‌عنوان یک شرکت بزرگ، ما تجربه کسب کردیم و رشد کردیم؛ چه از منظر تکنولوژی و چه در نیروی انسانی. آن زمان که درگیر ساخت Scalebound بودیم، کارهای زیادی بودند که نمی‌توانستیم انجام‌شان بدهیم و این برای من سخت بود. این‌گونه شکست خوردن واقعا برای من سخت بود.

وقتی آن پروژه را کنار گذاشتیم، فردای آن روز اصلا یک روز عادی نبود. دائما با خودم می‌گفتم که باید یک بار دیگر تلاش کنم. من به‌استراحت نیاز داشتم. ولی زمان می‌گذرد و اوضاع تغییر می‌کند. الان همه‌چیز تغییر کرده است. من زمانی برای فکر کردن داشتم و آره، حالا می‌خواهم دوباره برای ساخت Scalebound تلاش کنم. این احساس من است».

لوگوی استودیو پلاتینیوم گیمز

فیل اسپنسر در سال ۲۰۲۰ و طی صحبت پیرامون بازی Scalebound اعلام کرد که هیچ احساس بدی مابین او و پلاتینیوم‌گیمز وجود ندارد. در صحبت‌های مدیر برند ایکس باکس در سال ۲۰۲۰ پیرامون اثر نام‌برده، چنین می‌خوانیم:

«این واقعا سخت است. چرا که من احترام بسیار زیادی برای پلاتینیوم و کامیا-سان قائل هستم. من و تیم ما واقعا احساس بدی درباره‌ی این (لغو شدن پروژه) نداریم. ما با آن‌ها صحبت می‌کنیم و هیچ ناراحتی بین دو تیم وجود ندارد. ما تلاش کردیم تا کاری را انجام بدهیم و این اتفاق رخ نداد. من از این بابت پشیمان هستم که چرا درباره‌ی پروژه‌ای که نتوانستیم کاملش کنیم، انقدر عمومی فعالیت کردیم».

به‌تازگی مدیر کل استودیو پلاتینیوم گیمز یعنی آتاشی اینابا عدم مخالفت این استودیو با شنیدن پیشنهادهای خریداری شدن توسط یکی از ناشرهای بزرگ جهان گیم را اعلام کرده است. اینابا البته متذکر شد که پلاتینیوم‌گیمز تنها در صورتی پیشنهاد خرید را می‌پذیرد که آزادی خلاقانه‌ی این استودیو در خلق آثار مورد نظر تیم، حفظ شود.

نظر شما چیست؟ آیا بازی Scalebound تکمیل خواهد شد؟ آیا پلاتینیوم گیمز توسط یکی از غول‌های صنعت بازی خریداری می‌شود؟ دیدگاه‌های خود را برای زومجی بنویسید.

اینستاگرام زومجیتلگرام زومجی

هیدکی کامیا در مصاحبه با سایت VGC از تمایل جدی خود به تکمیل بازی Scalebound خبر داد.