پیوستن نیروهای با سابقه به استودیو بازیسازی جدید رئیس سابق Rockstar North

در حدود ۵ سال از آغاز ساخت بازی Everywhere در استودیو Build a Rocket Boy می‌گذرد و هنوز اطلاعات چندانی از این پروژه‌ی مرموز منتشر نشده است. این پروژه که جدیدترین اثر لزلی بنزیس، رئیس سابق استودیو Rockstar North است، قرار است تا دنیای تعاملی و آنلاین جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد. حالا اعلام شده است که سه نفر از افراد شناخته‌شده دنیای گیمینگ به تیم ساخت بازی Everywhere در استودیوهای Build A Rocket Boy ملحق شده‌اند.

میک هاکینگ، هم‌بنیان‌گذار استودیوی Evolution اولین عضو جدید تیم سازنده Everywhere خواهد بود. هاکینگ که در ساخت بازی‌های ریسینگ مانند موتوراسترم و درایوکلاب نقش داشته است و سابقه فعالیت در موقعیت مدیر ارشد اجرایی استودیوی بریتانیایی کدمسترز را دارد، از این پس به‌عنوان مدیر ارشد توسعه‌ی شعبه‌ی اصلی استودیوی BARB در شهر ادینبرا شناخته می‌شود. هاکینگ برای سال‌های زیادی به‌عنوان یکی از مدیران بالا رتبه‌ی شرکت Sony Computer Entertainment در اروپا نیز فعالیت می‌کرد.

دومین عضو جدید این استودیو، مورای پن‌نل مدیر سابق واحد نشر شرکت 2K Games در اروپا خواهد بود. پن‌نل سابقه فعالیت در شرکت‌های بزرگی مانند یوبی‌سافت و شعبه بریتانیای پلی استیشن به‌عنوان رئیس بخش تبلیغات را دارد. او همچنین در تبلیغات و عرضه کنسول پلی استیشن ۴ در کشور بریتانیا و ایرلند نقش مهمی داشته است. پن‌نل از امروز در مقام مدیر ارشد تبلیغات جهانی به استودیوی BARB می‌پیوندد.

رندال پرایس، مدیر ارشد واحد کسب‌و‌کار و تبلیغات استودیوی ArenaNet که به‌عنوان سازندگان بازی آنلاین Guild Wars شناخته می‌شوند، از این پس به‌عنوان مدیر ارشد انتشارات و روابط خارجی استودیوی سازنده Everywhere فعالیت خواهد کرد. پرایس در همین موقعیت برای سه سال در مجموعه‌ی بزرگ کره‌ای NCSoft، شرکت مادر ArenaNet نیز فعالیت داشته است. لزلی بنزیس در مقام مدیرعامل، بنیان‌گذار و کارگردان استودیوی Build A Rocket Boy درباره اضافه شدن این افراد به تیم تحت هدایت خود می‌گوید:

«از سال ۲۰۱۶ تیم Build A Rocket Boy به‌صورت نامحسوسی در حال رشد و بزرگ شدن بوده است و امروز مفتخریم تا به‌‌صورت رسمی ورود میک، مورای و رندال به استودیو را خوش‌آمد بگوییم. درحالی‌که توسعه‌ی Everywhere همچنان ادامه دارد، هرکدام از این افراد حجم زیادی از تجربه، دانش، و اشتیاق را به به تیم ما اضافه می‌کنند و ما بی‌صبرانه منتظریم تا اخبار بیشتری از تیم را تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌اشتراک بگذاریم».

پیش از این نیز بنزیس، اعلام کرده بود که مراحل داستانی و تک‌نفره بازی Everywhere همزمان با دیگر مأموریت‌های دنیای آنلاین این بازی جریان دارند. به این‌معنا که بازیکنان این امکان را خواهند داشت که هر زمان که بخواهند، بین تجربه بازی به‌صورت تک‌نفره یا چندنفره انتخاب کنند. مراحل ساخت این بازی هم‌اکنون توسط بیش‌از ۴۰۰ بازی‌ساز و در سه استودیوی شرکت Build a Rocket Boy در لس‌‌آنجلس آمریکا، بوداپست مجارستان و ادینبرا اسکاتلند دنبال می‌شود. همچنین پروژه Everywhere قرار است از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ استفاده کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از تاریخ انتشار Everywhere در دسترس نیست، اما بنزیس که به‌عنوان رئیس سابق استودیوی راک‌استار نورث و خالق بازی GTA Online نیز شناخته می‌شود، می‌گوید که این بازی همزمان هم برای کنسول‌ها و هم برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. هر چند با انتشار اخبار سرمایه‌گذاری شرکت‌های فعال در حوزه بلاک‌چین و مفهوم متاورس در استودیوی BARB، احتمال عرضه این بازی برای پلتفرم‌های واقعیت مجازی نیز چندان دور از ذهن به‌نظر نمی‌رسد.

بسیاری از هواداران بازی‌های راک‌استار منتظر هستند تا ببینند Everywhere در مقایسه با نسخه بعدی مجموعه GTA که قرار است در سال‌‌های آینده منتشر شود، چگونه عمل می‌کند و کدام‌یک از آن‌ها می‌تواند زودتر از بازی دیگر در دسترس گیمرها قرار بگیرد. باتوجه‌به شایعات معرفی قسمت بعدی GTA در ماه اکتبر و اشاره بنزیس به معرفی‌های رسمی از پروژه Everywhere در ماه‌های پایانی امسال، باید ببینیم که رویارویی رسانه‌ای سازندگان GTA V در دو پروژه متفاوت چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام زومجی
تلگرام زومجی

براساس گزارش‌های جدید، احتمالا تا پایان امسال سرانجام شاهد معرفی پروژه مرموز تهیه‌کننده سابق سری GTA با نام Everywhere خواهیم بود.