خارج شدن توسعه دستگاه استریم بازی از اولویت مایکروسافت

بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت در تابستان سال گذشته دستگاه استریم بازی خود را با اسم رمز Keystone معرفی کرد. این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است تا بازیکنان بتوانند بازی‌های ایکس باکس را بدون نیاز به کنسول روی تلویزیون یا نمایشگر اجرا کنند. حال فیل اسپنسر، رئیس بخش بازی مایکروسافت در مصاحبه‌ی اخیر خود با The Verge اعلام کرد مایکروسافت دستگاه Keystone را ساخته و برخی از کارمندان آن را به خانه برده‌اند تا عملکرد آن را تست کنند. اسپنسر افزود با اینکه در این تست‌ها مشخص شد دستگاه عملکرد خوبی دارد اما هزینه‌های تولید آن بسیار بیشتر از تصور است.

اسپنسر در این‌باره توضیح داد: «دستگاه Keystone که ما ساختیم و اکنون مردم آن را دیده‌اند، با وجود توسعه‌ی آن با استفاده از سخت‌افزارهایی که در داخل داشتیم، از تصور ما پرهزینه‌تر شد. از همین رو تصمیم گرفتیم تلاش‌های این تیم را روی ارائه‌ی برنامه استریم در تلویزیون‌های هوشمند متمرکز کنیم. ما هنوز روی Keystone و زمان مناسبی که بتوانیم آن را با قیمت مناسب عرضه کنیم، تمرکز داریم. بااین‌حال ایکس باکس سری اس با قیمت ۲۹۹ دلار قابل خرید است و اگر در تعطیلات مقداری افزایش قیمت داشته باشیم، بدیهی است که ایکس باکس سری ایکس انتخاب برتری خواهد بود.

من فکر می‌کنم برای منطقی شدن خرید یک دستگاه که فقط مخصوص استریم بازی است، باید قیمت مناسبی ارائه شود. من می‌خواهم وقتی قصد انجام این کار را داریم، بتوانم یک کنترلر درکنار آن قرار دهم؛ بنابراین موضوع واقعا در این مورد بود که آیا ‌می‌توانیم یک محصول خوب را با قیمت خوب توسعه دهیم یا اگر موفق نشدیم چگونه روی تلاش این تیم تمرکز کنیم؟ ما تصمیم گرفتیم برنامه تلویزیون را با همکاری سامسونگ توسعه دهیم و واقعا از نتایج آن راضی هستیم».

فیل اسپنسر در کنار لوگوی ایکس باکس

در ادامه اسپنسر در مورد محدوده‌ی قیمت این دستگاه استریم زمانی‌که باید وارد بازار شود، توضیح داد: «من نمی‌خواهم قیمت را به‌طور خاص اعلام کنم، اما فکر می‌کنم باید بین ۹۹ تا ۱۲۹ دلار باشد. از نظر من این همان قیمتی منطقی است که ما باید به آن می‌رسیدیم اما نرسیدیم. حتی با کنترلر نیز به آن نرسیدیم. من عاشق تلاش هستم. دلیل اینکه این دستگاه در قفسه‌ی من قرار دارد این است که اعضای تیم آستین‌های خود را بالا زد و در ۹ ماه آن را ساخت. یک گروه از ما آن را به خانه بردیم و کار کرد. واقعا خیلی خوب کار کرد.

وقتی در حال ساخت محصولات جدید هستید، همیشه این موضوع مطرح است که آیا طراحی مناسبی دارد؟ آیا رابط کاربری مناسبی دارد؟ آیا پیشنهاد مناسبی برای مشتری است؟ و این پیشنهاد مشتری شامل قیمت می‌شود که فکر می‌کنم همه ما می‌دانستیم از نظر قیمت کمی خارج از موقعیت هستیم. نه اینکه وارد طراحی سخت‌افزار شویم، اما اگر این دستگاه قرار است مستقل باشد، منظورم این است که از منبع برق تلویزیون و مدارهای مجتمعی که از قبل در تلویزیون هستند استفاده نکند، باید همه چیز را به‌صورت سفارشی توسعه داد.

اما ما تصمیماتی گرفتیم تا کار را آسان کنیم. دستگاه وقتی روشن می‌شود به مانند یک ایکس باکس به نظر می‌رسد. رابط کاربری و همه چیز آن کار می‌کند. بااین‌حال برخی از انتخاب‌های کلی که در زمان طراحی آن داشتیم، به ما اجازه‌ی رسیدن به قیمت مورد انتظار را نداد».

اسپنسر در مصاحبه‌ای با مجله‌ی وال استریت در ماه گذشته اعلام کرد هنوز به انتشار یک دستگاه استریم بازی توسط ایکس باکس فکر می‌کند اما ممکن است سال‌ها تا این اقدام باقی مانده باشد.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی به اشتراک گذارید.

اینستاگرام زومجیتلگرام زومجی

به‌گفته‌ی فیل اسپنسر، مایکروسافت به خاطر دشواری قیمت‌گذاری ترجیح داده است توسعه دستگاه استریم بازی‌ خود را از اولویت خارج کند.