ویژه‌برنامه کاروان روایت فتنه در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، ویژه‌برنامه کاروان روایت فتنه ویژه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد و در این برنامه دانشجویان از مراکز مختلف درگیر در فتنه ۸۸ و مزار شهید آرمان علی وردی بازدید کردند.

این ویژه‌برنامه برای هشتمین سال متوالی است که برگزار می شود، در این مراسم که آغاز آن از مسجد دانشگاه تهران بود، در ابتدا جوان در مورد فتنه ۸۸ در مقیاس کلی تحلیلی را ارائه داد، بعد از آن نظری به عنوان شاهد عینی فتنه در دانشگاه تهران روایتی از اتفاقاتی که در دانشگاه رخ داد را بیان کرد.

 

 

نظری در این برنامه گفت: فتنه ۸۸ از انتخاباتی شروع شد که برای دشمنان خارجی و افرادشان در داخل کشور اهمیت خاصی پیدا کرد که یکی از دلایل اهمیتش این بود که جمهوری اسلامی داشت یک سطح قدرت نمایی جدیدی را در سطح جهانی به رخ می کشید.

وی افزود: جمهوری اسلامی از همان ابتدا با نظام سلطه و استکبار درگیر شده بود. در ماجرای ۸۸گروه های سیاسی داخلی معتقد به جمهوری اسلامی که خب بعضا منافعی برای حزب و گروهشان داشتند و دشمنان خارجی هم که قصه و هدفشان مشخص بود اما این وسط یک ارتباطی بین این گروه های داخلی و دشمنان خارجی شکل گرفت که برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه در زمین دشمن بازی کردند‌.

نظری در ادامه گفت: در دانشگاه تهران خب از همان ابتدا بحث سیاسی درآن مطرح بود اما وقتی به انتخابات ۸۸ داشتیم نزدیک می شدیم رنگ و بوی جامعه و با تبعش دانشگاه رنگ و بوی دیگری بود.مثلا در زمان مناظرات انتخاباتی قبل انتخابات هر شب بعد از مناظرات تظاهرات و تجمعاتی را در کوی دانشگاه تهران داشتند یا حضور نشریات متمرکز و شبکه ای در دانشگاه و به حصوص کوی دانشگاه که اتاق به اتاق پخش می کردند و فضای جامعه هم متشنج بود.

وی گفت: شاید یکی از نقاط تفاوت فتنه ۸۸ با سایر مسائلی که قبل از آن رخ داده بود در این بود که در بعضی وقایع دانشگاه شروع کننده بود بعد به سطح جامعه منتقل می شد (مثلا در سال ۷۸ ) ولی در این اتفاق دانشگاه از تحولات کف جامعه متاثر شده بود.

این فعال سابق دانشجویی ادامه داد: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که در این مدت افتادفراخوان میرحسین موسوی در ۲۵ خرداد برای هوادارانش بود که اولین بار بود که در کشور اتفاق می افتاد که در آن خود میرحسین و چند نفر دیگر از سیاسیون حضور یافتند و در همین تجمع  تعرض به اموال و جان مردم شروع شد.

وی اظهار کرد: در کوی دانشگاه هم عده ای تجمع و تحصن کردند و اتفاقی که افتاد این بود که این تجمع کنندگان چند نفر را گروگان گرفتند و بعد از این اتفاق فضا به شدت متشنج شد و در درگیری که رخ داد به اموال کوی هم آسیب جدی وارد شد که حادثه تلخی در کوی دانشگاه اتفاق افتاد و بعد از آن دانشگاه تعطیل شد.

نظری در ادامه گفت: فتنه اینجاست، یعنی  مخلوط شدن حق و باطل و صحبت سر این نیست که مثلا در کوی دانشگاه چه کسی اشتباه کرده است. مسئله این است اساسا چه کسی زمینه ساز این اتفاقات بوده است و چه کسی باعث و بانی این اتفاق شده که محدود به همان چند ماه نبود و تحریم ها و اتفاقات بدی هم که بعد از آن اتفاق افتاد.

ایستگاه دوم: روایت شاهدان عینی از اتفاقات دانشکده فنی در ایام فتنه

در ایستگاه دوم کاروان دانشجویان به سوی دانشکده فنی دانشگاه راهی شدند و روایتی کوتاه در مورد اتفاقات سال ۸۸ و شباهت ها و تفاوت های آن با آشوب های اخیر روایتگری شد.

دانشجویان با در دست گرفتن پلاکارد و آتش زدن پرچم کشور های مستکبر و نماد های سلطنت طلبی و تجزیه خواهی، به صورت نمادین به دخالت این کشورها برای ایجاد آشوب و پیاده سازی نقشه تحریم و تجزیه اعتراض خود را نشان داده و آن را مذموم و محکوم کردند.

ایستگاه سوم: روایت از مسجدی که در ایام توسط فتنه گران به آتش کشیده شد

در ایستگاه سوم، کاروان رهسپار از مسجد لولاگر بازدید کرد. این مسجد از مراکزی بود که در فتنه ۸۸ قسمتی از آن با آتش آشوبگران آسیب دیده بود.

در این ایستگاه حجت الاسلام درخور از روحانیون مسجد به روایتگری حوادث پیش آمده برای مسجد و اتفاقات فتنه پرداخت.

 

 

 حجت الاسلام درخور در ادامه گفت:  مسجد لولاگر یکی از پایگاه ها و گلوگاه های مهم شهر تهران است و این از چند جهت است از یه جهت مهم اینکه نزدیک بیت حضرت آقا هست از جهت دیگر بین دانشگاه تهران و شریف است و از جهت امنیتی در منطقه قرمز تهران قرار گرفته است.جهت دیگر اینکه مسجد در محله یهودی نشین تهران است همین طور در دهه ۶۰ پاتوق منافقین هم بوده و اکثر ترور هایی هم که صورت می گرفته در خیابان نزدیک به اینجاست.

وی افزود: کسی که شهید مطهری را به شهادت رسوند گودرزی نامی بود که طلبه هم بود و در همین محله زندگی میکرد و این فردتحت تاثیر حزب توده قرار می گیرد و این اتفاقات رقم می خورد.در فتنه ۸۸ مستندی وجود دارد به نام میم مثل مسجد و آ مثل آتش که به روایتگری حوادث اطراف مسجد می پردازد.

حجت الاسلام درخور ادامه داد: مسجد لولاگر به جهت شدت مقاومتی که داشت و سوابقی که داشته در مرحله رعبی نسبت به آن وجود دارد به سبب اینکه این مسجد محل اعزام رزمندگان به جبهه بوده و قبل از آن هم بانی که این مسجد رو بنا گذاشته آدم خاصی بوده که در تهران ۲۵ مسجد ساخته است و نمازش را هم در این مسجد می خوانده است. همچنین اینجا محل تشییع شهدا بوده است و بعد ها هم پایگاه بسیج اینجا پایگاه خاصی بوده است به سبب همین جریانات.

وی افزود: ۸۸ در واقع تجمیع این مباحث بود و دست به دست هم داد تا یکی از این تجمعات به سمت مسجد صورت بگیرد با جهت تدابیری که صورت گرفت نتوانستد وارد مسجد شوند ولی با آتش زا هایی که داشتند بعضی از قسمت های مسجد را سوزاندند.

حجت الاسلام درخور گفت: نکته دیگر اینکه در مورد استکبار باید بگوییم دخالت کردن گاهی خوب است یعنی وقتی تخصصی پشتش است و منفت برای طرف مقابل می خواهد و عنصر مهم دیگر اینکه کرامت و حرمت طرف مقابل را نگه دارد دخالت بدون این ویژگی ها استکبار و حرف زور می شود پایه استکبار دقیقا خلاف این موارد است.

وی اظهار کرد: مواجهه با این استکبار به چند صورت می تواند باشد یه مورد هست می گوید اگر تنها قابلیت خوابواندن مچ دشمن را داشته باشیم می ایستیم وگرنه ایستادگی نمیکنیم یه مدل می گوید مقاومت می کنیم می ایستیم و صبر میکنیم و مدل بالاتر موگوید علاوه بر این صبر مقابله می کنیم و رویکرد دین استقامت و مقاومت است.و اینکه تا کی باید پای کار این نظام باشیم بایدبگوییم تا زمانی که نه تنها مال و دارایی بلکه آبرو و جان را بدهیم تا شاید حد واقعی تکلیف را انجام داده باشیم

ایستگاه پایانی: روایتی خاص از فتنه جدید و بیان خاطراتی از آرمان علی وردی

در ایستگاه پایانی در قطعه ۵۰ بهشت زهرا بر سر مزار شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی،  حجت الاسلام دهقان از دوستان شهید روایتی خاص از فتنه جدید و شهادت آرمان ارائه می دهد که در ادامه به آن پرداخته ایم.

 

حجت الاسلام دهقان در این برنامه گفت:  ایام ایام خاصی بود تمام جبهه کفر در یک سمت جمع شده بودند و تمام امکانات توان و ظرفیتشان را به کار گرفته بودند که در مسیر جمهوری اسلامی خللی ایجاد کنند اما با لطف خداوند و تدبیر مقام معظم رهبری و مخصوصا به لطف خون شهیدان مدافع امنیت این فتنه از سر ما گذشت و کشتی انقلاب به جای آرامشش رسید.

وی افزود:کسانی در این فتنه چهره واقعی خودشان را معلوم کردند که سرتا پا مدیون نظام جمهوری اسلامی بودند.  این رسوایی بزرگ برای معاندین و مخالفین و این پیروزی عظیم برای جبهه انقلاب به دست نیامد مگر با ۲چیز اولا تبعیت از فرامین و رهنمود های مقام معظم رهبری و ثانیا خون با برکت شهدای عزیز مدافع امنیت مثل شهید عزیزمان آرمان عزیز به تعبیر حضرت آقا مثل شهید مظلوم روح الله عجمیان،این خون ها ما را فتنه را خاموش کرد و باعث پیروزی جبهه انقلاب شد.

وی افزود: آرمان به وظایفش عمل کرد و روایت داریم که اگر کسی به آنچه می داند عمل کند خدا به او آنچیزی را که نی داند یاد می دهد آرمان آنچیزی را که یقین و اعتقاد داشت عمل کرد و خداوند در شهادت که مسیرش خاص و مخصوص است را بر روی آرمان باز کرد و اگر آرمان شهید نمی شد جای تعجب بود.

 

 

حجت الاسلام دهقان  گفت: یکی از خاطرات خیلی ماندگاری که هست حدودا سال ۹۸بود با رفقا همراه در حوزه فرهنگی در کانون شباب المهدی  تصمیم گرفتیم روضه فاطمیه را در کهف الشهدا بگیریم و یکی از دوستان پیشنهاد کردند بچه ها پدرهاشون رو بیاورند، آرمان هم با پدر خودش حضور داشتند در این مراسم پدر ها عقب مجلس نشسته بودند و پسرانشون جلو مجلس بودند.

وی افزود: اما تنها کسی که کنار پدر نشسته بود نه جلوی پدر همین شهید آرمان علی وردی بود و حتی موقع روضه هم نخواست که پشتش به پدرش باشد که ما از این چیز ها غافلیم حاج قاسم هم فرمود اگر کسی شهید نباشد شهید نمی شود آرمان اینگونه زندگی کرد در نماز اول وقتش رو مقید بود در احترام به پدر و مادر مقید بود در محرم همین طور.

حجت الاسلام دهقان گفت: در مجالسی که برگزار میشود معمولا هر کس میخواهد و تلاش می کند که کاری انجام دهد که بیشتر توی چشم باشد و دنبال این است که  خودش را نشان دهد، اما آرمان کسی بود که اصلا دنبال این مسائل نبود ودنبال شهرت نبود چند سال آرمان مسئول هیئت شباب المهدی بود اما کسی نمیدانست که مسئولی که این همه کار را انجام میده چه کسیه آرمان زودتر از همه می آمد ودیرتر از همه میرفت.

وی در پایان گفت:‌ این مجهولون فی الارض معروفون فی السماء مصداقش شهید آرمان علی وردی بود، کی فکر می کرد یگ طلبه جوان به این مقام و منزلت برسد. شهدا خاصیتشان همین است تا وقتی بینمان هستند کسی قدرشان را نمی داند و حواسمان نیست و بعد که از دستشان می دهیم جای خالی و قدر و ارزششان شناخته می شود.

پایان پیام/