تفاوت داستان نهایی بازی Forspoken با طرح‌های اولیه

به نظر می‌رسد داستانی که بازیکنان در بازی Forspoken تجربه کرده‌اند با نسخه‌ی اولیه‌ای که گری ویتا طراحی کرده بود، متفاوت است. برای توضیح این موضوع، ویتا در گفتگوی جدیدی توضیح داد که داستان بازی Forspoken در اواسط زمان توسعه ریبوت شد؛ تا تغییر کند و متفاوت با داستانی باشد که در ابتدا به اسکوئر انیکس ارائه شده بود.

ویتا خود را نویسنده داستان Forspoken به شمار نمی‌آورد. او تنها اعتقاد دارد که مفهوم اصلی روایت آن را ارائه کرده است. به‌گفته ویتا زمانی‌که داستان Forspoken ریبوت شد، او دیگر قادر به کار روی آن نبود. وی در این‌باره افزود: «من روی طرح‌های بسیار ابتدایی از روایت جهان بازی Forspoken کار کردم. بااین‌حال من هرگز یک خط دیالوگ واقعی ننوشتم. اتفاقی که افتاد این بود که شرکت اسکوئر انیکس ۵ یا ۶ سال پیش، با من ملاقات کرد و گفت که ما یک ایده داریم، اما این فقط یک ایده اولیه است. آیا شما حاضر هستید به ما در توسعه جهان، اسطوره‌شناسی و داستان کمک کنید؟ من پذیرفتم و ایده‌هایی برای اسکوئر انیکس یافتم و آن‌ها را ارائه کردم. سپس ناشر به من گفت که آیا تمایل دارم گروه نویسندگان بازی را رهبری کنم تا داستان را بسازیم؟».

فری در حال اجرای طلسم در بازی Forspoken

ویتا در ادامه خاطرنشان کرد که اسکوئر انیکس برنامه‌های جدید خود را برای بازی Forspoken وقتی اعلام کرد که او و تیمش کار خود را روی طراحی مفهومی جنبه‌های مختلف جهان این بازی به مانند نحوه عملکرد مکانیسم‌های جادویی آن تمام کرده بودند. به‌گفته‌ی ویتا، جهان بازی Forspoken در آن زمان Athia نام گرفت. نویسنده داستان بازی Forspoken توضیح داد: «چند ماه بعد، اسکوئر انیکس به سراغ من و یکی از نویسندگان دیگر آمد و گفت که ما همین حالا قصد داریم از ابتدا شروع کنیم و داستان به‌طور کامل ریبوت می‌شود».

ویتا درنهایت تایید کرد که روایت بازی Forspoken شباهتی به داستانی که اولین‌بار برای آن طراحی شد، ندارد. این بازی در اوایل سال جاری روی پلتفرم‌های پی سی و پلی استیشن ۵ عرضه شد.

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.

اینستاگرام زومجیتلگرام زومجی

به‌گفته‌ی نویسنده‌ی کانسپت اصلی Forspoken، اسکوئر انیکس داستان این بازی را در اواسط توسعه تغییر داد تا به روایتی کاملا متفاوت تبدیل شود.