ملاقات تیم ایکس باکس با هیدئو کوجیما برای شروع یک همکاری هیجان انگیز
مایکروسافت و استودیوی کوجیما پروداکشن تابستان امسال و جریان رویداد نمایش بازیهای ایکس باکس و بتسدا، توافق دو شرکت بر سر همکاری در ساخت یک پروژه مشترک را تأیید کردند. با اینکه هنوز جزئیات تکمیلی درباره این همکاری و پروژه خاصی که قرار است توسط تیم هیدئو کوجیما ساخته شود در اختیار عموم قرار نگرفته، حالا تیم ایکس باکس پابلیشینگ اخیراً بازدیدی از استودیوی کوجیما داشتند تا بهگفتهی آرون گرینبرگ، معاون بازاریابی ایکس باکس در مایکروسافت، «با گرد هم آوردن تیم مهندسان، متخصصان فناوری کلاود و اعضای گروه بازیابی و تولید، سفر هیجان انگیز پیش روی خود را آغاز کنند.»
البته کلمه «راه اندازی» در صحبتهای گرینبرگ میتواند معانی مختلفی داشته باشد. براین اساس میتوان اینطور برداشت کرد که این پروژه هنوز در مراحل اولیه فرایند توسعه قرار داشته باشد که باتوجه به فعالیت کوجیما پروداکشن روی بازی Death Stranding 2 و همچنین بازی فاش شدهی Overdose منطقی به نظر میرسد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که چه زمانی اخبار مربوطبه این بازی رسانهای خواهد شد.
تنها چیزهایی که از این بازی میدانیم این است که این اثر بهصورت نیتیو برپایه تکنولوژی کلاود طراحی میشود و از تکنولوژی اختصاصی مایکروسافت استفاده خواهد کرد. ضمن اینکه هیدئو کوجیما سالها است که خواستار ساخت چنین بازی بوده است. علاوهبر این موارد، گفته میشود این بازی براساس یک آیپی هیجان انگیز ساخته میشود و کیم سوئیفت، طراح بازیهای Portal و Left4Dead و کارگردان ارشد تیم Xbox Cloud Gaming نیز در ساخت آن دخیل است.
هیدئو کوجیما و آرون گرینبرگ از ملاقات اعضای تیم ناشران ایکس باکس با توسعهدهندگان استودیوی کوجیما پروداکشن خبر دادند.