انتشار اطلاعاتی از دنیای بازی و وجود انواع کشتیها در Skull and Bones
بازی Skull and Bones روند ساخت طولانی و پرمشکلی را در حال سپری کردن است و هنوز هم تاریخ انتشار مشخصی ندارد. اسکال و بونز در این چند سال بارها تأخیر خورده، ساختش چند بار از ابتدا شروع شده است و رئیس سابق یوبیسافت سنگاپور، استودیوی سازندهی بازی نیز سال گذشته بهدلیل رفتارهای جنجالیاش از سمت خود برکنار شد. حتی گزارشهایی منتشر شده بود که میگفت محیط کاری این استودیو بهشدت سمی است و کارمندان آن باتوجهبه اینکه از ملیتهای مختلف هستند، با یکدیگر اخلافات فرهنگی شدیدی دارند.
حال در جدیدترین اخبار بازی، اطلاعات جدیدی از بازی Skull and Bones فاش شده است. اطلاعات فاششدهی جدید از این بازی حاکی از این است که روند توسعهی این بازی سرعت گرفته و درواقع هستهی مرکزی بازی و ویژگیهای پایهای آن شکل گرفته است. تام هندرسون، اینسایدر و افشاگر شناختهشدهی صنعت بازی بهتازگی با انتشار رشتهتوییتی، اطلاعات احتمالی جدیدی از مواردی مانند جهان بازِ بازی، کشتیهای آن، سیستم پیشرفت، شخصیسازیها و غیره فاش کرده است.
طبق گفتههای هندرسون، کشتیهای Skull and Bones ظاهرا دارای پنج سطح (براساس اندازهی کشتی) و سه دستهبندی مختلف (کشتیهای جنگی، باری و مناسب برای اکتشاف و گشتوگذار) است. بازیکنان برای ساخت هر کشتی باید ابتدا نقشهی ساخت آن را از مناطق مسکونی مختلفی در سراسر نقشه خریداری و سپس مواد و مصالح مورد نیاز را برای ساخت آن جمعآوری کنند.
هر یک از انواع کشتیها مزایا و معایب خود را دارد. برای مثال، واضح است که برای عبور از یک آبراه باریک یا رودخانه، استفاده از یک کشتی جمعوجور یا قایق بهتر از یک کشتی جنگی پارویی است. البته بهنظر میرسد که بازیکنان در ابتدای Skull and Bones کشتی خاصی در اختیار ندارد و تنها یک کلک به آنها داده میشود. پس از کلک بازیکنان صاحب یک قایق ماهیگیری خواهند شد و همینطور که در بازی مأموریت انجام میدهند و بهعنوان یک دزد دریایی به شهرت میرسند، میتوانند کشتیهای شخصیسازیشدهی خود را بسازند.
همچنین برای مسلح کردن هر کشتی گزینههای مختلفی وجود دارد و با پیشرفت در بازی این گزینهها بیشتر خواهند شد؛ گزینههایی مانند نوع مهمات، نوع توپهای جنگی و سلاحهایی که آتش پرتاب میکنند. البته گزینههای شخصیسازی به اینجا ختم نمیشود و در Skull and Bones میتوان برای کشتی خود پوششهای محافظتی زرهمانند، فضای بیشتر برای انبار و کارگاه ذوب فلز گذاشت. علاوهبراینها، بازیکنان قادر خواهند بود مواردی مانند بادبانها و سکان کشتی را شخصیسازی کنند و حتی آوازی را که کارگران کشتی هنگام کار میخواهند، تغییر دهند.
هندرسون میگوید در شکل فعلی Skull and Bones، فعالیتهایی وجود دارند که بازیکنان با انجام آنها در بازی پیشرفت میکنند و کاراکتر خود را ارتقا میدهند؛ فعالیتهایی مانند حمله به استحکامات نظامی و کشتیهای دیگر، انتقال بار از نقطهای به نقطهی دیگر و غارت مناطق مسکونی. همچنین میزان پولی که شخصیت اصلی بازی از انجام فعالیتهای مختلف بهدست میآورد، با میزان قدرت او در بازی رابطهی مستقیم دارد.
میدانیم که Skull and Bones یک بازی جهان باز است و هندرسون میگوید این بازی در اقیانوس هند جریان دارد. او حتی اشاره کرده که ساحل Azania در کشور موزامبیک یکی از مکانهای نقشهی بازی است و مرکز دزدان دریایی نیز جزیرهی ماداگاسکار در شرق قارهی آفریقا است. بازیکنان در اسکال اند بونز میتوانند زمانیکه مشغول کشتیرانی و جنگهای دریایی نیستند، به خشکی بیایند و با پای پیاده به گشتوگذار در این مناطق بپردازند. البته هندرسون تاکید میکند که برای مناطق خشکی نقشه، مکانیکهای مبارزه یا مخفیکاری درنظر گفته نشده است و فعالیتهای بازیکنان در این مناطق بیشتر روی پیدا کردن NPCها و صحبت کردن با آنها متمرکز خواهد بود.
هندرسون افشاگر نسبتا معتبری است و در گذشته بارها پیش آمده که اطلاعات درستی را از بازیها و پیش از اعلام رسمیشان، فاش کرده است. بااینحال، میدانیم موارد گفتهشده در بالا از جانب یوبیسافت اعلام نشده است و به همین خاطر نیز باید آنها را فعلا در حد اطلاعات غیررسمی بدانیم که امکان درست نبودنشان وجود دارد.
نظر شما کاربران زومجی دربارهی ویژگیهای گفتهشده در بالا چیست؟ در صورت صحت آنها، فکر میکنید Skull and Bones سرانجام پس از سالها در دست ساخت بودن میتواند به بازی موفقی در سبک خود تبدیل شود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
تام هندرسون بهتازگی اطلاعات جدیدی از انواع کشتیها، سیستم پیشرفت، موارد قابل شخصیسازی و دنیای بازی Skull and Bones را فاش کرده است.