تمرکز بازی PS5 استودیو Deviation Games روی داستان‌گویی و گیم‌پلی جذاب

چند ماه قبل در سامر گیم فست ۲۰۲۱ اعلام شد که استودیو جدید Deviation Games وارد همکاری با پلی استیشن شده است و نخستین بازی خود را با پشتیبانی مالی و فنی سونی می‌سازد؛ اثری که تحت برند PS Studios و برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد. حالا سازندگان می‌گویند که پس از نزدیک به یک‌ونیم سال کار سخت‌گیرانه روی پیش‌تولید بازی AAA خلاقانه‌ی خود، این بخش از توسعه‌ی بازی را به پایان رسانده‌اند و از سال ۲۰۲۲ به‌صورت کامل وارد بخش اصلی تولید می‌شوند. استودیو Deviation Games که با نزدیک به حدودا ۱۵ نفر کار خود را آغاز کرد، حالا ۱۱۰ عضو دارد.

جیسون بلاندل، رئیس سابق استودیو Treyarch را می‌توان یکی از افراد بسیار تأثیرگذار روی برخی از بهترین قسمت‌های سری بازی Call of Duty دانست. او حالا در استودیو Deviation Games به همراه چندین و چند بازی‌ساز قدیمی و کاربلد دیگر روی یک بازی جدید کار می‌کند. وی گفت که پیش‌تولید مفصل این بازی به سازندگان اجازه داد که پایه‌واساس اثر را به خوبی شکل بدهند؛ تا به ایده‌های درست برسند و در بخش اصلی تولید، سراغ پیاده‌سازی کامل آن‌ها بروند. او می‌گوید که بازی AAA استودیو Deviation Games، یک پروژه‌ی عظیم و جاه‌طلبانه است.

Deviation Games طی دوران پیش‌تولید موفق به خلق داستان بازی، جذاب‌ترین عناصر آن برای جلب توجه گیمرها و آماده‌سازی برخی از فناوری‌های نوآورانه‌ی محصول شده است. بلاندل می‌گوید همان‌گونه که از اسم استودیو پیدا است، تیم نام‌برده می‌خواهد اثری متفاوت با بسیاری از موارد تکراری رواج‌یافته در صنعت ویدیوگیم را تولید کند. شما می‌توانید ویدیو کامل صحبت‌های جیسون بلاندل را در کانال یوتیوب استودیو Deviation Games به تماشا بنشینید.

اعضای استودیو Deviation Games

او می‌گوید: «وقتی Deviation Games را تأسیس کردیم، می‌خواستیم از یک‌نواختی حوصله‌سربر معمول، فاصله بگیریم؛ از مواردی که آن‌ها را صد بار دیده‌ایم». بلاندل توضیح داد که تیم روی شخصیت‌ها و جلوه‌های بصری بازی به شکلی کار می‌کند که کاراکترها واقعا مال این اثر باشند و گیمر با دیدن هر اسکرین‌شات از بازی متوجه شود که آن تصویر به ساخته‌ی استودیو Deviation Games تعلق دارد. البته توجه بلاندل به قصه، گرافیک و شخصیت‌ها قرار نیست که اهمیت ارائه‌ی گیم‌پلی جذاب را کم کند: «اگر گیم‌پلی لذت‌بخش نباشد، اهمیتی ندارد که داستان چه‌قدر خوب است. ما به‌دنبال برقراری ارتباط کامل بین طراحی بازی و داستان‌گویی هستیم».

مقاله‌ی مرتبط:مدیران Deviation Games از همکاری خود با پلی استیشن می‌گویند

باتوجه‌به سابقه‌ی کاری اعضای استودیو Deviation Games انتظار می‌رود که این بازی AAA یک شوتر اول‌شخص باشد. اما باید دید که سازندگان چه زمانی سراغ اعلام اخبار بازی با جزئیات بیشتر می‌روند. بلاندل با هیجان به توصیف این بازی می‌پردازد و از تلاش تیم برای کسب موفقیت می‌گوید: «چگونه یک داستان را به شکلی متفاوت روایت می‌کنید؟ چگونه هسته‌ی اصلی گیم‌پلی را به‌گونه‌ای می‌سازید که جامعه‌ی مخاطب را به شکل متفاوتی با خود درگیر کند؟ ما می‌پرسیم Deviation چه کاری را می‌تواند انجام دهد تا یک مسیر تازه را بسازد».

در آخر وی توضیح داد که استودیو Deviation Games می‌خواهد برقراری ارتباط اولیه با داستان عمیق بازی، ساده باشد. این تیم به ارزش تکرار بازی هم اهمیت زیادی می‌دهد. او گفت که اگر شما عاشق کاراکترها و دنیای داستانی بازی استودیو Deviation Games شوید، سال‌ها بعد از به پایان رساندن تجربه‌ی بازی نیز آن را به یاد می‌آورید. جیسون بلاندل و اعضای دیگر استودیو Deviation Games به‌دنبال ارائه‌ی این جنس از سرگرمی به بازیکن هستند. آیا تیم مورد بحث واقعا از پس انجام چنین کار سطح بالایی برمی‌آید؟ گذر زمان پاسخ این پرسش را خواهد داد.

اینستاگرام زومجیتلگرام زومجی

استودیو Deviation Games اکنون حدودا ۱۱۰ بازی‌ساز دارد و پیش‌تولید بازی داستانی AAA جدید و متفاوت خود را به پایان رسانده است.