درآمد ۵٫۷۴ میلیارد دلاری صنعت بازی از سختافزار کامپیوترهای گیمینگ در ۲۰۲۱
همهگیری کرونا و لزوم ماندن در خانه در سال ۲۰۲۱ مردم را بیش از هر زمان دیگری به استفاده از کامپیوترها و گجتها ترغیب کرد. در حال حاضر مردم برای انجام اکثر فعالیتهای خود مانند سرگرمی، معاشرت اجتماعی و کار از کامپیوترها استفاده میکنند و در این میان صنعت گیمینگ نیز بهعنوان یکی از سودآورترین بازارها، توانسته از فروش سختافزار برای کامپیوترهای گیمینگ به درآمد قابلتوجهی دست پیدا کند.
صنعت گیمینگ در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ رشدی ۶۲ درصدی داشت؛ به گزارش Tomshardware، این صنعت در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته تنها ۲۵ درصد افزایش داشت و توانست ۵٫۷۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند.
مقالههای مرتبط:درآمد گیمینگ ابری در سال ۲۰۲۰ به بیش از نیم میلیارد دلار خواهد رسیددرآمد صنعت بازی ویدیویی در سال ۲۰۲۰ از مجموع درآمد سینما و مسابقات ورزشی بیشتر است
۵٫۷۴ میلیارد دلار با اینکه رقم چشمگیری است، اما هنوز از رشد سالانهی سال گذشته کمتر است؛ البته این کاهش با توجه به تغییرات بازار و بحرانهای موجود منطقی به نظر میرسد.
علاوه بر سختافزار گیمینگ، فروش بازیهای کامپیوتری نیز در سال ۲۰۲۱ پیشرفتهای قابلتوجهی داشته و توانست با افزایش ۵ درصدی سود، ۷٫۹ میلیارد دلار درآمد کسب کند. در همین راستا میانگین زمان بازی گیمرهای کامپیوتری نیز با یک ساعت افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ به ۷٫۷ ساعت در هفته رسید.
پیشبینی میشود که در سال ۲۰۲۲ فروش و درآمد صنعت بازی حدود چهار درصد کاهش پیدا کند، اما بعید است که این کاهش فروش به حل مشکل بحران کمک کند؛ بااینحال این خبر آغاز مسیری است که شاید به تعادل میان عرضه و تقاضا منتهی شود.
افزایش قیمت سختافزار و لوازم جانبی کامپیوترهای گیمینگ در دوران همهگیری کرونا باعث شد تا صنعت گیمینگ به یکی از سودآورترین بازارهای جهانی سال ۲۰۲۱ تبدیل شود.