نارضایتی طراح ارشد Dying Light 2 از پردازنده گرافیکی Xbox Series S
بهتازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، تیمون سمکتالا (Tymon Smektala) که طراح ارشد Dying Light 2: Stay Human محسوب میشود، از تاثیر محدودیت قدرت GPU ایکس باکس سری اس روی بازی گفت. او بهدنبال واکنش نشان دادن مخاطبها به اجرای بازی Dying Light 2 روی کنسول ایکس باکس سری اس با نرخ فریم ۳۰ (درحالی که بازی روی ایکس باکس سری ایکس با نرخ فریم ۶۰ و وضح 4K اجرا میشود) اعلام کرد که واحد پردازش گرافیک (GPU) سختافزار کنسول Xbox Series S مایکروسافت باعث ایجاد محدودیت در توسعهی بازی شده است. او میگوید:
«ما در حال حاضر مشغول اصلاح کردن مشکلات بخش کوآپ هستیم. تقاضا برای تجربهی کوآپ دایینگ لایت ۲ این مشکل بهاندازهای زیاد بود که باعث اختلال در سرورهای سونی، مایکروسافت و اپیک گیمز شد. این موضوع کنار بهبودهای بازی برای جلوگیری از Motion Sickness (یک ناهنجاری خاص که در زمان تجربهی بازیهای اول شخص و بهسبب حرکت سریع دوربین برای برخی افراد ایجاد میشود) در آپدیت اول لحاظ میشوند.
مواردی مثل بهبود وضعیت FOV و Motion Blur برای آپدیت بعدی درنظر گرفته شدهاند. ما به شرایط اجرای دایینگ لایت ۲ با نرخ فریم ۳۰ روی ایکس باکس سری اس نگاه خواهیم کرد. اما پردازنده گرافیکی (GPU) این کنسول دست تیم را بسته است».
استودیو تکلند که با پشتیبانی طولانی مدت از قسمت اول دایینگ لایت توانست خودش را بهعنوان یک تیم متعهد بهپشتیبانی از محصولاتش معرفی کند، حالا سخت مشغول اصلاح موارد گزارش شده از ایرادات فنی دایینگ لایت ۲ است تا مواردی مثل نیاز بازی به بهینهسازی بیشتر روی پی سی و ایرادهای فنی بخش کوآپ بهطور کامل رفع شوند. Dying Light 2 Stay Human در استیم به ۲۷۴۹۸۳ بازیکن همزمان رسید تا شرکت تکلند بتواند قدرت خود را به رخ رقبا بکشد.
بازی Dying Light 2: Stay Human هماکنون در دسترس دارندگان پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی قرار گرفته است. گفتنی است که دارندگان نینتندو سوییچ چند ماه بعد میتوانند این بازی را ازطریق سرویس ابری روی کنسول خود تجربه کنند.
طراح ارشد بازی Dying Light 2: Stay Human در توییتر اعلام کرد که سختافزار ایکس باکس سری اس و در حقیقت پردازندهی گرافیکی این کنسول، دست سازندگان را بسته است.